Denna bloggen kommer att innehålla vardagliga händelser och allt ifrån största lycka till djupaste sorg.

torsdag 10 februari 2011

R.I.P MERCURY!!!!!

Hahaha alltså jag är ungefär lika bra på att blogga som på att asfaltera tror jag!!! Här händer ju saker hela tiden så det borde absolut inte vara något problem alls, men har helt enkelt vare sig lust eller tid just nu o sitta här så ofta.
Som ni säkert förstår så har min älskade Mercury åkt till de eviga gröna. Men som djurägare så måste man även ta tuffa beslut, o tro mig detta va det!!!! Så den 6:e december fick han somna in. Det skedde här hemma där han var lugn o trygg. I sista sekund så tog min stöttepelare Linda beslutet att jag skulle gå in o inte vara med, ett klokt beslut känner jag idag. Men just då kändes det som om jag svek honom. Var ju med när han föddes o hade beslutat att jag skulle vara med oxå när han lämnade. Men jag hade nog gjort mer skada än nytta, för avslappnad o lugn var nog tyvärr det sista jag va den dagen!!!! Det ena fölet sprang ut ur hagen fram till Mercury som om han förstog att nåt skulle ske o ville säga hej då, så väljer i alla fall jag att se det!! Livet går vidare men minnet kommer alltid att finnas kvar. Minnet av min allra bästa vän, som lärde mig hur man faktiskt med hjälp av varandra kommer fram till den djupaste vänskap, respekt o tillit som finns mellan en häst o människa!!! O tack Linda för att du öppnade mina ögon för detta o gav mig o Mercury denna tid tillsammans som enade!!

                                     MERCURY ALIAS CURRY
             
           2005-07-25   **  2010-12-06

                 SAKNAD FÖR ALLTID  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar